Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!


Kółka gimnastyczne, sprzęt niezbędny czy ekstrawagancja?

Kółka gimnastyczne potocznie z angielskiego zwane ringami są często niedocenianym elementem treningu. Wbrew obiegowej opinii, nie jest to sprzęt tylko dla bardzo zaawansowanych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby również osoby początkujące wykonywały ćwiczenia z kółkami gimnastycznymi, oczywiście będą to prostsze warianty ćwiczeń, pozwolą one jednak na stopniowe zwiększanie siły i koordynacji ruchowej. Trening z kółkami gimnastycznymi zawiera takie ćwiczenia jak pompki, zwisy, brzuszki, odwodzenie stóp itp., wszystkie one służą wzmocnieniu mięśni oraz poprawieniu sylwetki.

Kółko gimnastyczne a trening

Wykorzystanie kółek gimnastycznych może być ciekawym urozmaiceniem treningu siłowego czy fitness. Praca z nim angażuje jednocześnie wiele grup mięśniowych, dzięki czemu efekty ćwiczeń widoczne są zaskakująco szybko.
Wbrew pozorom na kółkach można wykonywać ćwiczenia angażujące zarówno górne, jak i dolne partie ciała. Aby trening był efektywny konieczna jest odpowiednia koncentracja ponieważ ćwiczenia na ringach wymagają tyle samo siły co precyzji.
Ćwiczenia na kółkach można z powodzeniem wykonywać na siłowni, jak i w zaciszu własnego domu. Ponieważ kółka zajmują bardzo mało miejsca, można je zamontować praktycznie wszędzie.

Kółka gimnastyczne zakupisz w sklepie THORNfit

Trening dla każdego

Z pozoru wydawać by się mogło, że ćwiczenia z kółkami gimnastycznymi to typowe ćwiczenia dla mężczyzn o silnych ramionach i barkach. Nie do końca jest to prawdą.
Kółko gimnastyczne ułatwia wzmocnienie barków i ramion, ale podkreślić należy, że wzmacnia też całe ciało. Ponieważ już samo utrzymanie się w pozycji wyjściowej na kółkach wymaga sporej koncentracji i napięcia wszystkich mięśni szkieletowych. Wzmocnione zostają zatem mięśnie brzucha, pleców, pośladków i ud, dzięki czemu sylwetka będzie bardziej wyprostowana i smukła. Oczywiście to od ćwiczącego zależy czy skupi się na ćwiczeniach na mięśnie pleców, barków czy ogólnorozwojowych, jednak z pewnością wykorzystanie kółek gimnastycznych w treningu pozwoli osiągnąć bardzo dobre rezultaty w krótkim czasie.

Home