Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Sucha Beskidzka, Powiat Suski, Maków Podhalański, Jordanów, Zembrzyce, Stryszawa, Budzów, Bystra Sidzina, Zawoja - Sucha24 Twój Portal Lokalny
środa, 26 luty 2020 17:32

Jak sprawić, aby trening przynosił lepsze rezultaty?

Napisał

Bardzo wielu z nas doskonale zna sytuacje, gdy podejmujemy decyzje o odchudzaniu. Chcemy wreszcie wziąć się za siebie i rozpocząć zdrowy tryb życia. Bardzo często zaczynamy od nowego roku, nowego miesiąca - lub zwyczajnie, od poniedziałku. Potrzebujemy tego symbolicznego “nowego” początku, aby w pewien sposób zacząć jeszcze raz. Na wstępie wprowadzamy do swojego jadłospisu zdrowe posiłki, eliminujemy jak najwięcej węglowodanów i słodyczy oraz często ograniczamy alkohol. Próbujemy zrezygnować ze wszystkiego co zawiera zbyt dużo kalorii i może przyczynić się do wzrostu cyferek na wadze. Jest to bardzo dobry krok, gdyż według naukowców dieta stanowi ponad połowę sukcesu w odchudzaniu. Nie jest jednak wystarczająca, jeżeli chcemy faktycznie osiągnąć efekt, który zostanie z nami na lata.

Na co uważać na początku 

Bardzo ważne w procesie gubienia nadwagi są ćwiczenia fizyczne. Może to być cokolwiek – bieganie, siłownia, zajęcia aerobik czy nawet zwyczajne spacery, które będą stanowić zamiennik jazdy samochodem. Każda forma ruchu jest zbawienna dla twojego zdrowia i samopoczucia, a efekty odczujesz praktycznie od razu. W przeciągu zaledwie kilku dni zauważysz, że masz ochotę na więcej i nie chcesz już spędzać swoich dni na kanapie przed telewizorem. Uważaj, bo wysiłek fizyczny potrafi prawdziwie uzależnić! W większości przypadków połączenie tych dwóch czynników, diety i ćwiczeń - jest wystarczające do tego, aby z sukcesem pozbyć się nadwagi. Ale niestety, możemy zaobserwować oczywiście wyjątki od reguły. Niektórzy pomimo wprowadzenia wszystkich prawidłowych nawyków - w dalszym ciągu nie są w stanie schudnąć. Problem zwykle stanowią złe przyzwyczajenia, których kontynuowanie ukrywamy nawet przed sobą - a dla innych kluczowe mogą być też problemy zdrowotne. Czasami również źle wykonujemy ćwiczenia i z tego względu nie widzimy oczekiwanych efektów. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego twój trening nie przynosi rezultatów i w jaki sposób możesz wyjść z tego kryzysu w sposób bezpieczny i odpowiedzialny.

W poniższym artykule skupimy się przede wszystkim na problemach i błędach, które wykonujemy podczas ćwiczeń na siłowni. To one znacznie wpływają na brak efektów i frustracje. Nasz pierwszy trening na siłowni powinien polegać na zaznajomieniu się ze sprzętem i ogólnym układem pomieszczenia. Pamiętaj, że dla osób początkujących każdy nowy trening stanowi cenną lekcję i bardzo dobrze jest mieć pytania i szukać na nie odpowiedzi. W tym środowisku szczególnie doceniana jest praca nad sobą w każdym aspekcie swojego życia. 

Najczęściej popełnianym błędem jest oczekiwanie, że już pierwszy miesiąc lub tydzień poświęcony na trening – zmieni twoją sylwetkę całkowicie. Niestety, nie na tym to polega. Musisz uzbroić się w sporą cierpliwość i być przygotowanym na długą i ciężką pracę. Tylko w ten sposób osiągniesz efekty na lata, a nie tylko do lata. Nie bierz też na siebie zbyt dużych ciężarów, gdyż brak rezultatów szybko Cię zniechęci. Oczywiste jest, że dla początkujących trening może sprawiać trudności - twoje ciało nie jest odpowiednio przygotowane i ma do tego pełne prawo – tym bardziej, jeżeli przez lata spędzałeś swój czas głównie na kanapie. 

Jeżeli ćwiczysz już od jakiegoś czasu to zwróć także uwagę na to, czy przypadkiem nie wykonujesz ciągle tych samych powtórzeń na tych samych maszynach. Twój organizm łatwo się przyzwyczaja i potrzebuje urozmaicenia – postaraj się więc przynajmniej raz na parę tygodni korzystać z innych urządzeń. Na koniec, oczywistym pytaniem, na które musisz sobie odpowiedzieć jest to, czy faktycznie wykonujesz swoje ćwiczenia sumiennie. Przebywanie na siłowni zaledwie przez kilkanaście minut, niedokładne wykonywanie treningu lub przychodzenie dwa razy w tygodniu – wszystko to powoduje, że nawet jeżeli faktycznie “chodzisz na siłownie”, to tak naprawdę nie ma to żadnego znaczenia dla twojego ciała. Pamiętaj, że nie musisz korzystać ze sprzętów, których nienawidzisz. Wybór jest na tyle duży, że jesteś w stanie wpłynąć na każdą partię ciała i jednocześnie czerpać satysfakcję i przyjemność z osiąganych postępów. Tylko w ten sposób siłownia stanie się twoim drugim domem. 

Pomoc specjalisty 

Jeżeli pomimo wprowadzenia wszelkich tych zmian, w dalszym ciągu masz wrażenie, że ćwiczenia nie działają i jesteś bliski rezygnacji - być może powinieneś skorzystać z tego, co oferuje trener personalny i instruktor fitness. Czasami wydaje Ci się, że robisz wszystko poprawnie – a mimo to popełniasz błędy, które łatwo i szybko wyłapie jeden z profesjonalistów. Zaoszczędzisz w ten sposób sporo czasu i nerwów. 

Trener personalny skupi się na dobraniu takich ćwiczeń, które wpłyną dokładnie na te partie ciała, na których wyćwiczeniu najbardziej Ci zależy. Poza tym, zwróci on również uwagę na twoje cechy indywidualne – wiek, płeć, dotychczasową aktywność fizyczną, tryb życia. Dzięki temu unikniesz przećwiczenia się, ale też nie będziesz wykonywać zbędnych ćwiczeń, które nie wywołają żadnego efektu. Z kolei wspomniany wcześniej instruktor fitness nie będzie pracował tylko z tobą, ale skupi się na całej trenowanej grupie. W tym przypadku masz możliwość naśladowania innych uczestników zajęć i jednocześnie zyskujesz trochę anonimowości - jeżeli w dalszym ciągu odrobinę obawiasz się skupiać na sobie całą uwagę trenera. Bardziej szczegółowy opis tych treningów znajdziesz na https://terazfit.pl/

Trening dostosowany do twoich potrzeb 

Trening personalny może obejmować wszelkiego rodzaju ćwiczenia - wszystko to, na czym Ci zależy możesz omówić ze swoim trenerem i razem ułożycie plan idealny. Jest to dobre rozwiązanie w szczególności dla osób mających problemy z motywacją oraz chcących zwyczajnie osiągnąć szybki sukces. Jeżeli jesteś kobietą to warto wypróbować np. trening funkcjonalny. Polega on przede wszystkim na wykonywaniu ćwiczeń, które nie doprowadzą do wzrostu masy mięśniowej. 

Trening funkcjonalny opiera się na wykonywaniu takich czynności, które robimy na co dzień - ale bardziej intensywnie. Może być to np. naśladowanie wchodzenia po schodach. Jest to ciekawe urozmaicenie i może sprawić, że twój trening personalny nie będzie nużący czy stresujący.  

Koszt usługi 

Cena za trening personalny będzie wahać się w zależności od umiejętności danej osoby, która go poprowadzi. Pamiętaj jednak, że wysoka cena oznacza, iż trener personalny zna się na tym, co robi i faktycznie poprowadzi Cię w dobrym kierunku. Warto zainwestować w swoje zdrowie i rozwój osobisty. 

Wiesz już wszystko o usługach, jakie świadczy trener personalny – jaka jest cena, w czym może on Ci pomóc i dlaczego wykonywany przez Ciebie dotychczas trening nie przynosi rezultatów. Decyzja dotycząca następnego kroku należy już tylko do Ciebie. Najważniejsze jest to, abyś nie rezygnował z walki o swoje ciało tylko dla tego, że chwilowo brak efektów. Jeżeli będziesz nad sobą pracować to w końcu na pewno się pojawią. 

asdasdasdasdas
Home