Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

wtorek, 15 styczeń 2019 21:17

Trening siłowy. Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami?

Hantle to ciężarki z uchwytem na dłoń, które służą do wykonywania ćwiczeń gimnastycznych. To skuteczny sposób, dzięki któremu możemy ukształtować swoje ciało i z powodzeniem wspomagać trenowanie innych dyscyplin sportowych. Warto włączyć je w plan naszego treningu na siłowni dla budowania rzeźby i masy mięśniowej bądź zakupić własne do użytku domowego. Marzysz o atletycznej, harmonijnie wyrzeźbionej sylwetce, a może chcesz pozbyć się kilku zbędnych kilogramów? Trening z hantlami doprowadzi Cię prosto do celu, bez wychodzenia z domu i szkody dla portfela. W artykule opowiadamy dlaczego już dziś warto zdecydować się na ćwiczenia z hantlami.

 

Hantle - co warto o nich wiedzieć?

Hantle to łatwo dostępny sprzęt sportowy, który możemy używać do ćwiczeń aerobowych, jak i do treningu siłowego. Z ich pomocą możemy skutecznie wpłynąć na poprawę wizerunku naszego ciała. Z ich dobrodziejstw korzystają zarówno osoby odchudzające się, budujące masę mięśniową, jak i pacjenci rehabilitujący swój układ ruchu po kontuzjach. Do wyboru mamy trzy rodzaje hantli: żeliwne, winylowe oraz bitumiczne. Decydując się na ćwiczenia z ciężarkami musimy zastanowić się, jaki ciężar będzie dla nas odpowiedni. Jeżeli będzie zbyt mały, nasz trening może okazać się nieskuteczny i nie przyniesie spodziewanych efektów. Z kolei jeśli okażą się zbyt ciężkie możemy przetrenować swoje ciało lub zwyczajnie się zniechęcić. Najlepiej będzie jeśli zaopatrzymy się w zestaw ciężarków różnej wielkości lub takie, które mają dokładane ciężary.

Żeliwne, winylowe, bitumiczne - jakie hantle wybrać?

Hantle żeliwne składają się z trzech części: talerza, gryfu i zacisków. Używane są głównie w treningu siłowym przez mężczyzn. W ofercie sklepów sportowych znajdziemy najczęściej zestawy zawierające jeden gryf oraz kilka talerzy o różnym ciężarze, które możemy zmieniać zależnie od naszych potrzeb. Najpopularniejsze wagi talerzy zmieniają się, co pół kilograma: 1 kg, 1,5h, 2 kg itd.

Hantle winylowe dedykowane są głównie do ćwiczeń aerobowych podczas aerobiku lub fitnessu. W odróżnieniu od hantli żeliwnych są jednoczęściowe i bardzo dobrze trzyma się je w dłoni. Są chętnie wybierane przez kobiety oraz osoby dopiero rozpoczynające trening siłowy.

Hantle bitumiczne to trzeci rodzaj ciężarków, które podobnie jak te żeliwne posiadają gryf i wymienne talerze. Do ich produkcji używa się masę piankową, która może się rozsypywać w przypadku zbyt intensywnego treningu. Hantle bitumiczne mają bardzo dużo talerzy o różnej wadze, dlatego możemy dowolnie komponować ich obciążenie.

Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami?

Powodów, dla których warto ćwiczyć z hantlami jest wiele. Dobrze dobrany trening z obciążeniem pozwoli wypracować odpowiednią mobilność w stawach oraz poprawi naszą dynamikę ruchu. Zaczynając od małych ciężarów, stopniowo dodając większe, zwiększymy swoją wytrzymałość i budujemy tzw. masę. Odpowiednio dopasowana dieta, suplementacja oraz ćwiczenia z hantlami to prosta droga do pięknego i umięśnionego ciała. Ten cel w większości osiągają panowie, paniom bowiem zależy głównie na zrzuceniu kilku kilogramów i wysmukleniu sylwetki.

Trening z hantlami to skuteczny sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów niż popularne sesje cardio. Ćwiczenia podczas aerobiku z hantlami nie służą wyłącznie do wzmocnienia mięśni rąk i ramion, ale także pleców, brzucha czy pośladków. Musimy pamiętać, że jest to proces długotrwały, dlatego chcąc uzyskać oczekiwane efekty musimy odpowiednio dobierać ciężary do swoich możliwości i ćwiczyć regularnie.

Dla kogo trening z obciążeniem?  

Jeśli dopiero zapisałaś się do klubu fitness, nic nie stoi na przeszkodzie, aby swoją przygodę z treningami rozpocząć od ćwiczeń z obciążeniem. Wzmocnienie swojej siły jest dobrą bazą do poprawy innych zdolności motorycznych. Trening z hantlami dedykowany jest zarówno dla osób odchudzających, budujących masę jak i tych rehabilitujących swój układ kostny po kontuzjach. Hantle uczą prawidłowej techniki i wzorów ruchowych. Jeśli nie cierpisz na żadne poważniejsze schorzenia związane ze stawami, śmiało możesz rozpocząć trening siłowy z pomocą trenera personalnego lub filmów instruktażowych. Trzy, regularne jednostki treningowe w tygodniu oraz odpowiednio zbilansowana dieta pomoże osiągnąć upragnioną sylwetkę.

HomeWarto wiedziećLekarzeZdrowie i urodaTrening siłowy. Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami?