Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

niedziela, 25 sierpień 2019 21:09

Co jeść w górach, a co na plaży?

Dobrze przygotowany jadłospis powinien być układany indywidualnie dla każdej osoby. W celu skonstruowania odpowiedniego planu żywieniowego musimy wziąć pod uwagę wzrost, wagę, występujące schorzenia oraz poziom aktywności fizycznej. 

 

W trakcie urlopu często zdarza się, że ilość naszej codziennej aktywności fizycznej ulega zmianie. 

Na co dzień prowadzimy  aktywny tryb życia, regularnie ćwiczymy, a wybierając się na urlop poziom naszej aktywności spada, bo spędzamy większą część dnia  leżąc na plaży. Nieraz bywa odwrotnie, w pracy głównie siedzimy i mało się ruszamy, a urlop chcemy spędzić aktywnie udając się na górską wyprawę.

Warto odpowiednio dopasować nasz jadłospis do tego jak aktywnie będziemy spędzać czas podczas urlopu. Nikt nie chce wrócić z wakacji z kilkoma zbędnymi kilogramami lub też mieć problem z gwałtownym spadkiem energii i osłabieniem.

 


Co jeść
 na plaży? 

 

Przede wszystkim musimy zadbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Jeżeli przez dłuższy czas przebywamy na słońcu,  nasz organizm musi na bieżąco uzupełniać rezerwy płynów, aby zachować dobrą termoregulację i żeby nie nastąpiło jego  przegrzanie. Do torby plażowej przede wszystkim pakujemy butelkę wody. 

 

Jeżeli chodzi o menu plażowe , to warto zabrać soczyste owoce i warzywa, które będą świetną przekąską i wspaniałym  źródłem dobrze przyswajalnych płynów, antyoksydantów, witamin i minerałów. Musimy pamiętać, że dzięki słońcu mamy wspaniałą opaleniznę, ale niestety nasza skóra narażona jest na działanie wolnych rodników, które mogą uszkadzać komórki i przyspieszać proces starzenia. Dlatego też odpowiednia dawka antyoksydantów, które neutralizują wolne rodniki będzie nam niezbędna podczas plażowania. 

 

Warto wprowadzić również produkty bogate w błonnik. Mniejsza ilość ruchu może spowolnić perystaltykę jelit, co sprzyja zaparciom. Produkty bogate w błonnik jak: płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo pozwolą  na usprawnienie pracy przewodu pokarmowego. Będą one także wspaniałą pożywką dla probiotycznych bakterii jelitowych, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego i chronią nas przed rozwojem infekcji jelitowych.

 

 

Co jeść spędzając urlop aktywnie?

Nasz jadłospis powinien opierać się o zasady racjonalnego odżywiania, które w sposób graficzny przedstawia piramida zdrowego żywienia. Zawsze pamiętamy, żeby jeść zdrowo spożywając duże ilości warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych, nabiał a w mniejszej ilości mięso oraz tłuszcz.

W menu osoby bardzo aktywnej nie może zabraknąć wysokokalorycznych przekąsek jak suszone owoce, orzechy, które zapewnią uzupełnienie rezerw energetycznych, intensywnie uszczuplanych podczas wysiłku.

Na wyprawę w góry warto przygotować kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z warzywami, kawałkiem mięsa lub wędliny czy też twarożkiem. Świetne będą także owoce o wysokiej zawartości cukrów prostych jak: dojrzałe banany, suszone owoce. Można wykorzystać także batoniki dedykowane sportowcom.

Nie zapominajmy także o uzupełnianiu płynów, które tracimy podczas intensywnego wysiłku.  Świetnym rozwiązaniem będzie tutaj wysokozmineralizowana woda bogata w potas i magnez.

Pamiętajmy że racjonalne żywienie jest nam zawsze potrzebne, aby zachować zdrowie, młody wygląd i wspaniałą sylwetkę.

Zapraszamy do Centrum Dietetycznego PROJEKT ZDROWIE W  WADOWICACH zlokalizowanego przy al. M. B. Fatimskiej 33  na pierwszą BEZPŁATNĄ konsultację dietetyczną z profesjonalistą w tej dziedzinie.

Poradnictwo żywieniowe prowadzimy  już od ponad 10 lat. Doświadczenie i ciągłe podnoszenie kwalifikacji zawodowych pozwala na fachową pomoc wszystkim osobom, które do nas przychodzą. Przyjmujemy nie tylko pacjentów z problemami wagowymi, ale tworzymy diety dla  sportowców, osób z różnymi jednostkami chorobowymi, dla dzieci, kobiet w ciąży i karmiących piersią, oraz par starających się o potomstwo.

Serdecznie zapraszamy.

 

Dla wszystkich osób, które odwiedzą nasze Centrum Dietetyczne Projekt Zdrowie i skorzystają z konsultacji z naszym dietetykiem, bez względu na to czy podejmą kurację czy nie - opakowanie pysznych i zdrowych PODUSZEK OWSIANYCH Z BETAGLUKANAMI-GRATIS!!! 

A do każdej wizyty woda źródlana Projekt Zdrowie – GRATIS!!!

W naszym Centrum Dietetycznym PROJEKT ZDROWIE honorujemy KARTĘ DUŻEJ RODZINY – więcej szczegółów w naszej placówce.



Centrum Dietetyczne Projekt Zdrowie mieści się w Wadowicach
Przy al. M. B. Fatimskiej 33

Godziny otwarcia:

poniedziałek 12-20

wtorek 12-20

środa 6-14

czwartek 10-20

piątek 8-20

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszej strony wadowice.projektzdrowie.info oraz profilu na facebook’u facebook.com/projektzdrowiewadowicelub do bezpośredniego kontaktu z nami pod nr telefonu 698 781 991 lub 33 444 67 54.



Nasi dietetycy to:

mgr inż. Anna Kasperkiewicz

mgr inż. Ewelina Magiera-Fryc

mgr inż. Żaneta Czopek

Nasza asystentka to:

Magdalena Piegza

mgr inż. Anna Kasperkiewicz    

 

mgr inż. Żaneta Czopek   

 

mgr inż. Ewelina Magiera-Fryc

 

Magdalena Piegza

 

Nasi dietetycy pracują dla Was pod marką Projekt Zdrowie Polskie Centra Dietetyczne. Są dla Was dostępni w tym samym miejscu niezmiennie od 2010 r.

 

Dla wszystkich osób, które chcą się zdrowo odżywiać, polecamy Bistro Zielony Talerzyk na ul. Spadzistej w Wadowicach, w którym można zjeść zdrowe, smaczne i niedrogie dania. Od niedawna Bistro wprowadziło dodatkowe menu dietetyczne, układane przez naszych dietetyków.

 



 

HomeWarto wiedziećLekarzeZdrowie i urodaCo jeść w górach, a co na plaży?